luni, 17 decembrie 2012

A Perfect Spy (1987)

     Următoarea mea aventură în lumea traducerilor de filme apare ca al treilea punct care determină un plan. Pentru că am ajuns deja să-mi fac un plan şi anume mi-am propus să traduc toate ecranizările după John Le Carré care nu dispuneau încă de aşa ceva.
     Aşadar, următorul film pe listă a fost "A perfect Spy", tot o miniserie (de 7 episoade), şi tot o producţie BBC.
     Unul dintre cele mai aclamate romane ale lui John Le Carré nu este, după cum am putea crede induşi în eroare de titlu, in roman de spionaj. Spionajul este aici un pretext pentru o profundă analiză a naturii umane. Şi ceea ce este interesant este că analiza nu se opreşte doar la protagonistul a cărui viaţă este urmărită din anii copilăriei până la sfârşit, ci şi la celelalte personaje, magistral creionate de autor.
     Este povestea lui Magnus Pym, a vieţii sale trăite mereu în umbra unei figuri paterne toxice, a ambiguităţii unei existenţe balansând între iubire şi trădare, a unei căutări disperate de repere existenţiale.
     În cele din urmă vom înţelege, neîndoios, de ce un spion nu e niciodată un James Bond ci, mai întotdeauna, un Magnus Pym.
     Despre distribuţie nu am ce să spun mai mult decât că e fenomenală.
     În rest, vă las pe voi să descoperiţi un film excepţional.

Subtitrarea mea, aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu