luni, 7 mai 2012

Consideraţii fundamentale asupra evoluţiei preţului la petrol

Mă refer la ansamblul varietăţilor de petrol tranzacţionabile , întrucât se cunoaşte că variaţile lor sunt, cu o bună aproximaţie, proporţionale.
N-am să  mă refer la spectrul unui război în Iran, nici la viitorul politic al Venezuelei post Chavez, nici chiar la orizontul de timp în care se preconizează epuizarea rezervelor de hidrocarburi. Am să pun în discuţie un singur aspect fundamental care, dincolo de celelalte amintite, va marca evoluţia preţurilor la petrol.


Este un aspect despre care colaboratorii mei direcţi au luat cunoştinţă prin rapoartele furnizate de mine cu ceva vreme în urmă, mai precis la mijlocul anului trecut şi pe care îl prezint în cele ce urmează întrucât nu şi-a pierdut şi nu-şi va pierde actualitatea.

Este vorba de un prag, de un echilibru care trebuie menţinut şi de motivul pentru care preţul petrolului nu poate creşte peste acest prag, decât cu totul conjunctural, revenind apoi la echilibrul de care vorbeam.
La ce se referă acest prag? Nu e mare filozofie. Este vorba de pragul preţului la petrol peste care investiţiile în dezvoltarea resurselor energetice alternative devin rentabile.

Aşadar, ţările producătoare, în ciuda aparenţelor, nu au interesul de a creşte preţul petrolului peste pragul respectiv. O valoare de echilibru a fost enunţată de către înalţi reprezentanţi ai OPEC în jurul nivelului corespunzător de 80 USD (light crude).

Acesta este, după umila mea părere, motivul pentru care petrolul nu va mai vizita zona vârfului de preţ din 2008, iar oscilaţiile consecutive diferitelor perturbaţii vor tinde să se stingă în zona de care am vorbit în paragraful precedent. Iată, deci, şi motivaţia semnalului de vânzare pentru petrol pe care l-am dat încă din martie.

Sper că veţi şti să fructificaţi această informaţie.


PS: Cineva se joacă cu piaţa :-)
Textul de mai sus a fost scris în aşteptarea deschiderii pieţelor după rezultatul alegerilor din Franţa. Deşi e natural ca rezultatul, destul de previzibil de altfel, să fi fost deja digerat de piaţă. iată că Euro pierdu la deschidere peste o sută de pipşi. Acum mă duc la culcare, după ce am iniţiat un long important în euro.
Până mă trezesc eu, îşi va reveni cu siguranţă. Ţine cineva pariu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu